Dåligt fokus och myror i brallan

Mitt första mål för dagen var att få bort allt grus i ögonen och att försöka bli pigg, cirkus fem koppar kaffe och två Celsius senare hade jag så mycket myror i brallan att inte ens ett marathonlopp i full spurt hade fått mig trött.. Smart drag.
 
Men med denna enorma energi måste du ha fått en hel del gjort idag, tänker ni säkert?
Kan tyvärr meddela att så inte är fallet.. Idag var en såndär dag där mitt fokus var helt puts veck.. Jag försökte tappert, tro mig, men det var liksom som att tankarna bara vandrade iväg (på stigar jag inte ens kan komma ihåg). Jag läste, men förstog inte. Ni vet, man hör - men man lyssnar inte.. Man tittar - men ser inte..
 
Litteraturen till den här delkursen är på engelska, ett språk som jag visserligen är väldigt bra på, men det är skillnad på engelska och engelska.. Facklig engelska är inte ens i närheten av den engelska som man hör i tex en film. För att dra en jämförelse till svenskan, man kan tro sig vara bra på sitt eget modersmål.. Men så slår man upp en sida i Svergies Rikes Lag och blir helt ställd av språket som används där. 
Det är ju ingen som pratar på det sättet längre, iallafall inte i min bekantskapskrets.
 
Ni förstår säkert vad jag menar.. Man läser orden, ibland högt för sig själv, och man uttalar dom rätt och allt.. Man har ju hört dom, någonstans, förut.. Men, vadfan betyder dom? Det leder till att man får slå upp en hel del ord under läsandets gång och det resluterar i att plugget tar minst tre gånger så lång tid..
 
Suck. Men jag antar att det bara är att vänja sig, det kommer säkerligen att komma fler dagar där fokuset är ur funktion.. Man kan ju inte vara på topp jämt, det förstår ju till och med jag..
Det är bara det att jag känner mig så fruktansvärt stressad. Stressad ända in i benmärgen är jag.. och det mina vänner, det är inte bra.. Jag borde ha lärt mig vid det här laget att jag är ömtålig för den här typen av stress (dom som känner mig väl vet vart jag syftar) och att den i sig självt resulterar i att det blir ännu svårare att hitta fokuset igen.
 
Men man lär väl så länge man lever. Jag lägger ifrån mig böckerna för idag och siktar på morgondagen istället, sänker mina (alldeles för höga?) krav på mig själv och minskar coffeinkonsumtionen till det halva.. Då kanske det går vägen. Det blir nog bra. Tillslut..
 
Vad är det värsta som kan hända? Ja, jag kuggar tentan.. Den går ju att göra om, eller hur?
Note to self, ett perfekt sätt att avsluta ett blogginlägg.
 
 
Pusshejs med er ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0