Storbakarn!

Idag har vi haft fullt upp jag och Jacken, sköt lite på hans förmiddagslur och åkte iväg till butiken för att handla det sista inför bakningen som var dagens to-do.

När vi kom hem slocknade skatten omedelbart och jag satte igång, först med chokladrutor.. Riktigt lyckade trots att jag bara bakat dessa en gång i mitt liv förut.
Sedan gjorde jag en liten makeover på kokos/blåbärskakan jag bakat förut, gjorde om dem till kokosmuffins med blåbärsfrosting istället, lite nervig var jag allt.. Har ju trots allt aldrig provat på det innan och eftersom att de inte är till oss utan till Mamis jobbarkompis som ska ha kalas, så de fick ju helt enkelt bara inte bli fel!

Men allting gick bra och är så gott som färdigt, cupcakesen ska bara "monteras" och piffas till lite och sedan är allt  redo att skeppas iväg.. Perfekt! Känner mig väldigt nöjd med dagen, gick över förväntan. Det är ju trots allt lite trixigare när man ska baka nuförtiden, men det fixade vi med bravur.

Under tiden vi satt och käkade damp dagens Magazin ner i brevlådan.. Den gick hem hos Lilleman, som efter maten satt och bläddrade lite vid bordet.


Väldigt intressant läsning..


Vad står det här mamma?


Aaa, det var det jag trodde..

Nu ska jag dega lite i soffan medan Jacken sover eftermiddag, snart kommer farsan hem och då är det matdags igen. Senare kommer Momi förbi med lite smått och gott till våran lilla skatt, kul som alltid!

Pusshejs med er!

Kommentarer
Postat av: E

<3

2012-03-29 @ 08:07:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0