Perfekt väder..

.. För december ja! Bra att snön kommer såhär lagom tills man brukar börja tröttna på den.. Hade inte skadat att ha det så här vitt och vackert på julafton direkt. Nu kan det ju som sagt lika gärna bli vår.

Igår flyttade jag och Myri över hela balkong-möblemanget till den nya uteplatsen, inklusive då Babys as till grill.. Fyfan, att bära den ner för trappen var en riktig pärs. Skönt att ha det gjort, nu är det ju liksom "bara" lägenheten kvar, sedan är vi färdiga. Tack igen Myran för hjälpen, och tack JBROO för att du busade, sjöng och mös med lilla skatten under tiden!

På kvällen åkte jag på jordens jävla feberfrossa, var som att springa en mara i en iglo. Frös och svettades samtidigt, heeela natten lång. Tyckte allt bra synd om mig själv, men idag mår jag iallafall lite bättre.. Skönt det. Har verkligen inte tid att bli sjuk nu.

Sitter som vanligt med mig kaffekopp, har precis betalat månadens räkningar och har nya Robin Hood filmen på i bakrunden.. Fast jag nästan lovade mig själv att inte se den.
Det finns ju liksom bara en Robin Hood, och det är definitift inte surskallen Crowe utan naturligtvis Kevin Costner jag pratar om, som är perfekt för rollen som Prince of thieves. Nog för att Disneys version är underbar, men Costner får mitt hjärta att smälta. Det råder säkerligen delade meningar om saken, men jag vet att åtminstone Emelie står på min sida, som är den enda jag känner som delar min gränslösa kärlek till denna världens kanske bästa film.

Nu får det vara slutbabblat för en stund.. Ska nog göra mig en kopp te, för omväxlings skull.. Jag är ju trots allt lite sjuk, och då är honungste bästa meducinen.

Pusshejs sålänge.


En äkting och två wannabes.


Kommentarer
Postat av: E

Vadå KANSKE världens bästa film? ;D

2012-01-26 @ 16:32:54
Postat av: Emma

Håller helt me dig/er finns ingen annan som slår honom i denna film o vilken film sen då :)

2012-01-26 @ 22:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0