Nycklar & Gammal skit

Japp, idag kom det efterlängtade samtalet. Nycklarna är äntligen våra! Så idag har jag och Jacken packat lite smått, vägrar leva som en bohem igen (vi packade allt för tidigt när vi lämnade tvåan..) men prydnadssakerna är iallafall så gott som väck.

Skönt att vara igång!

Tanken var dock att vi skulle börja flytta över en del grejor, så som balkongmöbler och tvättmaskin.. Men så blev det inte. När vi kom till lägenheten så upptäcker jag att badrummet var långt ifrån städat, tvivlar på att det ens befunnit sig en trasa i den delen av lägenheten på ganska länge. Så det var bara att börja städa. Vägrar starta vårat nya liv i någon annans skit.

Under tiden som jag höll på att sanera stället så byggde jag upp en väldig irritation i hela kroppen, när det inte ens var rent bakom kranen på handfatet (stället man städar först..?) så fick jag nästan haj-ögon.. När jag sedan lyfte på golvbrunnen och fick se hur det såg ut där i så övervägde jag starkt att skicka ett mms till den tidigare hyresgästen och kräva att hon kom dit ögona-böj för att slicka rent den.

Men jag höll mig. Duktig tjej.

Nu är det iallafall rent och fint i badrummet, får bli att flytta prylar imorgon istället. Är ju egentligen ingen stress, men det vore allt bra skönt att bli klar med allt och bara slappna av sen! Måste dock ge mig på ugnen och kyl/frysen en sväng också, som inte heller var ordentligt städade.. Om ens städade alls. Suck.

Men men, inte hänga läpp. Om man ska se det från den ljusa sidan så är det ju bara bra att det är jag som städar skiten, då vet jag att det blir ordentligt gjort. Det är inte ofta jag säger att jag är bra på något, det vet dom som känner mig, men städning är jag fanimej grym på!
Synd att det inte är något som man varken kan eller vill göra karriär på.. I såntfall hade jag varit rik för länge sen.

En jävla massa babbel nu känner jag, ska återgå till mitt glas med glögg (Ja mormor, det är det godaste som finns!), glutta lite på Sin City och såklart mysa med min stora prins.

Avslutar detta inlägg med en rolig bild på våran Lillprins som idag fick smaka på sitt allra första smörgåsrån.. Gissa vad han tyckte?


"Jaha, nu är det dags igen.. "

Pussnatti kära läsare!

Kommentarer
Postat av: tildus

hahahhahha herregud så söt han är!

"Lägg de på läppen så smakar ja"

aahahaha



ring upp kärringen, så ska ho städa!!

2012-01-24 @ 23:20:56
Postat av: mormor

Ahh... glögg med massa isbitar mums



Dåligt att du ska behöva städa... finns ju liiiite annat att göra i samband med en flytt än att städa andras skit... Urk :(



Krama skatten från mig :))

2012-01-25 @ 13:00:58
Postat av: Fiffi

Haha han e så cool! Inte alls skeptiskt till det morsan stoppar i mun på han;) Men blä! Vidrigt o städa andras avlopp!!! Men i slutändan va det nog värt det;) NYCKLAR!!!:))))))))))))€

2012-01-25 @ 13:36:43
Postat av: Anonym

Hahahah orkar inte med honom!!!!!!!! Älskade unge

2012-01-25 @ 19:22:44
Postat av: faster anna

åååh vilken goding han är lillprinsen :-) när kommer ni till kära värmeland nästa gång då? :-)

2012-01-25 @ 21:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0