Pangdagen

Fasen, sista februari idag. Imorgon är det dags för månad mars att börja och för våren att ta fart på riktigt, hur sjukt fort går det inte?

Solen skiner och fåglarna kvittrar, riktigt vårväder ute och här sitter jag.. Inne och ugglar, när jag lika gärna kunde vara ute och pyssla i våran "trädgård".. Dumma mig.

Ska se till att skaffa mig en liten spade så att jag kan börja greja lite där ute.. Tydligen så var det inte bara lägenheten som var skamligt dåligt städad, även uteplatsen har visat sig vara i minst sagt skabbigt skick. Det som göms i snö kommer upp i tö, i vårat fall kom det upp både en och två ölburkar och diverse andra gotte-saker på gräsmattan. Fönsterlisten är dessutom pyntad så fint med gamla fimpar efter de tidigare hyresgästerna, och för mig är detta ett BIG nono.. Äckelfimpar ska läggas i en askkopp. Äckelpottor!

Men men, får se det från den ljusa sidan och att ha ett projekt att pilla med är alltid kul!

Fast innan jag sätter klorna i uteplatsen så är dagens första to-do en promenix med Fiffin & Hugge-liten. Måste försöka sluta upp med mitt eviga ältande och oroande (?) och börja njuta på riktigt av nuet.. Det löser sig, eller hur? Japp. Det gör det. Alltid. På ett eller annat sätt.

Nu, kaffe och kläder. Pusshejs!


Finaste killen hemma hos favvo-Momi ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0