Bortsprungen hund & Mackmys

När Baby kom hem drog vi direkt ut på en liten promenix, tänkte att vi kunde strosa en sväng och sedan gå förbi butiken, handla lite och sedan hem.. Bra vardagsmotion liksom. Riktigt mysigt!

På vägen mötte vi en liten lurvig vovve, helt obekymrad verkade han vara och sprang där i sin egna lilla värld.. Inte en matte eller husse i sikte. Det gick visserligen en kvinna en bit därifrån, med ett helt gäng hundar i koppel, men det var inte hennes hund. Hon berättade dock att det inte var första gången den här hunden hade sprungit omkring själv och att ägarna inte brydde sig om honom, sorgligt som fan. Han verkade jättesnäll!
Baby lyckades plocka upp honom iallafall och vi tog med honom till kvinnans hus där han skulle få vara i deras hundgård tills hon hade pratat med ägarna.. igen.
Fan för vissa människor.. Usch. Hoppas att allt löser sig!

Gick vidare till butiken iallafall, handlade och så hämtade jag ut mitt paket från jotex med två lakanset med tomtar på, två extra julörngott och ett glöggset!



Finfint va! Jag dricker visserligen min glögg med is, men det är ju mysigt att kunna värma den och dricka tillsammans med russin och mandlar om man vill.

Åh, jag längtar ihjäl mig efter julen.. Julen och allt som hör till är det bästa som finns, och den här julen kommer ju dessutom bli den bästa någonsin! ♥


Våran lilla isbjörn, redo för vintern och julen han också! ♥

Nu är det snart dags för Lilleman att äta igen, sedan blir det bingen för oss alla tre.
Vi hörs imorrn igen gott folk, pussnatti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0