Överbeskyddnande?

Bläddrade igenom Jackens BVC bok och snubblade över en liten sång, en sång som jag mååånga gånger sjungit för honom och som han älskar!

Men vad fan har dom gjort med texten?!


Värma mig..? Nej du.

Är det inte dags att vi slutar upp med att försöka skydda barnen från allt ont? Det börjar liksom bli lite överdrivet nu om ni frågar mig.. Förstå vilken chock det blir för barnen när dom blir större och upptäcker på egen hand att världen inte är så vacker, snäll och rar som vi lurat i dom att den är!

Bambis mamma blir skjuten, Simbas pappa dör också och i sången är jägaren på jakt efter haren.. That's life.
Sluta upp med daddandet nu!

Jag fick höra "hjälp ack, hjälp ack, hjälp du mig, annars skjuter jägarn mig" när jag var liten, och mig är det ju inga fel på! Inga större fel iallafall.. *rycker med ögat*

Pusshejs!

Kommentarer
Postat av: Anonym

klart man ska skjuta harfan och alla andra rovdjur typ rådjur och igelkottar etc.HAHA!!!

2011-11-23 @ 18:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0