Egenheter & svårigheter med fakta

Som alla vet så växer våran lilla kille som rabarber, kanonbra naturligtvis men detta innebär ju även att han nästan vuxit ur alla sina små bodys nu.. På bredden är de fortfarande okej, men på längden är det aningen knapert. Det är ju ioförsej en bra grej, att han är mer lång/smal än kort/tjock som sin mor, haha!

Men vad gör man nu då? Ja.. Det är väl egentligen bara att inse fakta.. Tvätta upp allt smått, vika ihop och lägga undan tills de behövs igen. Eller hur? Blir att ta tag i det snart.. Kanske nästa vecka. Får se. Lite sentimental blir man ju. Mammas lilla kille, inte så liten längre!

Så har jag funderat lite på konstiga egenheter man har..
Jag kan till exempel inte somna om jag inte har lite hår över örat, det känns naket och kallt då (himla smart med sidecut, eller hur..). När jag blir blöt om ena handen så måste jag blöta den andra, annars känns det skumt. Blinkar jag med ena ögat, så måste jag blinka med det andra annars känns det ojämnt. Äter jag godis, ex bilar eller fruxo, så tar jag dom alltid i par (helst i samma färg), för det känns liksom bäst.

Egenheter eller tvångstankar? Hur som helst.. Ni förstår nog hur jag menar. Men det är ju lite det som gör mig till mig.

Har ni några sånna här.. egenheter?
Kommentera gärna om ni har tid och lust!

Nu ska vi ta tag i oss sjävla och bege oss in till byn.
Tjoflöjt, Pusshejs!

Kommentarer
Postat av: Carro

Jag har exakt samma tvångstanke/egenhet om hår över örat och att jag måste blöta båda händerna. Även jag skaffade mig sidecut och de var ju bra smart, haha

2011-11-25 @ 15:57:40
Postat av: Emelie

När jag var liten och åt popcorn på Lisseberg och tappade ett på marken var jag tvungen att lägga dit ett till så inte popcornet skulle vara ensamt ;-) Och jag måste sova med handlederna tryckta intill kroppen för jag tycker det är så obehagligt när de är nakna, hihi :-) Ha en underbar fredag också!

2011-11-25 @ 17:48:37
URL: http://rockndoll.blogg.se/
Postat av: maaaddi

Jag kan aldrig slappna av om jag typ ligger i soffan och dataskärmen blinkar.. eller om jag sitter i köket o äter o skåpluckan är lite öppen; niiix!! Går ju inte att slappna av då ju hihi

2011-11-25 @ 23:32:51
URL: http://eazycover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0