Tur i oturen

Dagarna flyger förbi, redan nyårsafton idag.. År 2011 är snart slut, blir nästan lite tårögd när jag tänker på det. Det största året i mitt liv, utan tvekan! Tänkte att jag skulle försöka få ihop en såndär fin listen nyårs-lista senare, så jag ska inte börja tjata redan nu.. Haha.


Igår for jag, Baby, Jacken, Emelie & JB mot Örebro för lite shopping.. Vårat första mål var dock mat, så vi gick väl egentligen raka vägen in på Vågen och klämmde varsin bakad potatis! Eller ja, inte JB då som istället valde lasagne.. Men ångrade sig gjorde han ganska snabbt när vi fick in våra beställningar. Gott som aaaaset var det!

På kvällen var det tal om att gå och se på Revyns genrep, men det blev det inget av.. Och tur var väl det, för när jag av en ren slump ringde Maddi för att höra hur hennes smink-dag såg ut detta nyår (fullsmockat, såklart..) så slog det mig att jag skulle ju förfaen baka tårtor och kakor till Myris fest! Det var bara att bränna iväg till butiken och handla och sedan spenderade jag i stort sett hela kvällen i köket. Invigde matberedaren gjorde jag såklart, älska älska älska den!

Blev klar med alla bakverk nu på morgonen, den sista snickerskakan ska bara stelna lite och sedan är allting redo för upphämtning.. Phu, säger jag bara. En prinsesstårta, en chokladtårta och två formar med snickerskakor, det tog lite längre tid än vad jag trodde men himla kul var det! Förhoppningsvis blev som godare än vad dom ser ut, haha.. Äsch, man kan inte få allt. Tjejorna får nog en lyckad Myårsafton.


Dags att fylla på kaffekoppen nu, sedan ska jag sätta igång med listan min.
Pusshejs sålänge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0