Pepparkakshuset

I fredags hade vi som tidigare nämnt våran pysselkväll! Vi klädde granen, gjorde pepparkakshus, drack glögg och mööös utav bara.. sjutton!

Vet inte riktigt vad som hände med mig, men mina sidor av pepparkakshuset blev så jävla fula detta år så jag sket i att ta kort på endast sidorna och plåtade resultatet i helhet istället. Det fick bli ett rock 'n roll hus iår, som i ser!


Börjar med att duka upp materialet, upptäcker snabbt att huset är trasigt.. Kan inte minnas att jag någongång köpt ett hus som är helt. Spelar ingen roll om man tar överst, underst eller i mitten av högen.. Börjar tro att det är såhär de tillverkas. Det här var dock bara lite trasigt i ena hörnet, det fick bli ett råtthål.


Såhär blev huset! På taket finner ni den traditionella tomten i skorstenen, säcken och några klappar brevid och så en fisk till svärfar!


Tog en närbild på tomten, säcken och klapparna.. För att tydligare visa att det inte är en krabba som kommer upp, utan en tomte som är på väg ner.. För dig Oooakim!


En fylltratt till tomte hör ett rock 'n roll hus till!


En överdimensionerad snölykta, en myra stor som en halv gris, den traditionella vedhögen och en stjärngran. Lägg även märke till den übersnygga ljusstaken i fönstret.

Vi gjorde även snax kvällen till ära, våran lilla tradition (okej, bara andra året nu.. Men vi planerar att fortsätta med detta, så jag säger tradition ändå!), baconlindade hela champinjoner med farinsocker. Farligt gott!


Såhär ser våran gran ut, dock mycket mysigare i verkligheten. Och så en bild på Jackens egna kula, som han fick av farbror Jimbo.

Mysigaste och roligaste kvällen på länge, julstämningen steg i taket och jag ser redan fram emot nästa år, haha!
Nu ska jag busa med lilla skatten, snart kommer Emelie hit och då blir det lite gófika!

Pusshejs!


Kommentarer
Postat av: Mormor

ÅÅÅÅÅÅÅ va fint ni har gjort!! Fasen va roligt!!

Tack för gosigt besök idag :D :D



Lova ya all <3

2011-12-18 @ 19:20:54
URL: http://rosendal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0