Lek med ord

Varje år åker jag på samma nit, jag läser på en skylt/prislapp och ser ordet Påskägg men i huvudet blir det Pås-skägg. Samma med ordet Plåttermos, som alltså blir Plåtter Mos i huvudet och inte en termos av plåt som det ju är meningen att det ska vara.

Jag tycker att sånt här kan bli hur kul som helst, speciellt som man är lite smått övertrött som man kan vara ibland..

Iallfall så kom jag att tänka på det här med att läsa fel på ord och kom då in på särskrivningar, sökte på internet och fick fram en hel del kul resultat!

Tänk så fel det kan bli när man ex ska skriva ett CV:
- Jag är en mörk hårig sjuk sköterska.
- Jag är inte rädd att visa fram fötterna!
- Jag har bra grund, men ingen vidare utbildning.

.. Eller på skyltar i affären:
- Glad packad räkmacka
- Morgon rockar 300 kr
- Vi har sprätt ägg
- Skum tomte 3 kr
- Vi har kul glass!
- Gift orm säljes

.. Eller på restaurangen:
- Grillad kyckling lever med kul potatis
- Ät pinnar
- Herr toalett
- Rök fritt!

Min humor må vara kass då och då, men liiite kul är det allt!
Haha!

Mer kul kommer inom kort..
Pusshejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0