En regnig november-måndag..

För inte alls så länge sen så kom årets första snö och naturligtvis, som den allt-som-har-med-jul tokiga människa jag är, så satte jag igång dånande julmusik i hela lägenheten, tände ljus och ställde mig och bakade lussebullar..
Första gången jag gjorde det själv, skall tilläggas, så det där med snygghet var inte prio ett och slutresultatet var inget att hänga i granen (jul-skämtarn), men goda blidde dom allt!

Snön är nu helt puts-veck, regnar som tusan gör det.. Jag trodde faktiskt inte att jag skulle längta lika mycke efter snön i år, eftersom att den förra året stannade så inihelvette länge, men det går tamejfan aldrig ur mig. Jag älskar den! Hoppas att den kommer snart igen!

Med det sagt, här i bloggen kommer det alltså förmodligen att bli en massa jul-tjaffs framöver!
På lördag ska jag och min kära, förutom att hälsa på våran tuss, åka och julhandla. På shopping-listan står bland annat en ny julgran (siktar på en riktig kalle-anka-variant) och så mycket pynt därtill att när man kommer hem tills oss nästan ska kräkas små tomtenissar.. Sååå mycket julstämning ska vi ha här!
Foton kommer att komma upp, en liten förvarning..

Okej, åter till dagens agenda.. Har redan gjort det som stod högst upp på listan, skönt att ha det avklarat, så nu återstår lite trevligare saker.. Ex: mer kaffe hos sis på parfymeri-shoppen, städa och organisera vårat otroligt röriga skafferi (ja, jag tycker faktiskt att det ska bli kul..!) och även försöka ge mig på garderoben som även den behöver organiseras lite. Mindre kul, men om jag bara lägger till ett litet ord framför organiseringen så funkar det mycket bättre.. Alltså --> Jul-organisera.

Klappat och klart, jävlar vad kul det ska bli att organisera garderoben! Whoho!

Fast innan det ska jag försöka fixa lite med bloggen.. Har visserligen noll kunskap om hur man designar en blogg och är dessutom helt inspirations-förstoppad.. Men det löser sig! (mohaha...)

Äsch, nu kör jag igång. Det må bära eller brista!
Pusshejs sålänge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0