What the fuck?!

Hemi somnade om efter maten, den här gången lade han sig dock dryga en centimeter från min fot så jag tänkte att jag kunde passa på att hoppa in i duschen.. Sagt och gjort!

Vanligtvis när man försvinner ut ur rummet så tar det max två sekunder sen är han där han också, och duschar man så hör man honom pipa lite men då är det bara att prata med honom så att han vet vart man är sen är det ingen fara. Den här gången däremot så hörde jag inget pip, ropade till och med på honom när jag var klar men han kom inte.

Skönt!, tänkte jag, han gick och la sig igen! Gick ut i hallen och förbi skostället, helt otroligt.. Båda tofflorna stog kvar på sin plats! Duktig kille!

Sen går jag vidare till tvrummet.. Tittar på mattan och blir helt ställd. Där ligger en grytlapp. Vad i helvette?! Huuur faaaan fick han tag i den?! För dem som inte varit hemma hos oss i vårat kök så vill jag berätta att vi har sådana där gamla köksskåp med en krok man måste öppna för att få upp skåpet.. Det går alltså inte bara att dra upp det.


I det här skåpet ligger alla grytlappar..


Såhär ser kroken ut.

Den enda logiska förklaringen är ju naturligtvis att skåpet inte var ordentligt stängt och att han lyckades peta upp det med nosen.. Skåpet är ganska högt (iallafall för Hemi), och inte kan det väl vara så att vi har skaffat oss en flygande hund? En flygande hund som dessutom förstår hur man öppnar ett gammalt köksskåp?

Nääää.. Men bra skumt är det. Speciellt med tanke på att jag aldrig lämnar skåpdörrar öppna.. Hmm..


Kommentarer
Postat av: Martina

HAHA! ;D Bra dokumentation.

2010-12-20 @ 13:32:35
Postat av: Jocke

Ha, Hemi Houdini.... Öööhh fast tvärt om då.

2010-12-20 @ 22:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0