Snöbus & Kaffe

Nu står skinkan i ugnen, cirkus en vecka försenad med tanke på att julen redan varit och allt.. Men ändå, skinka är alltid gott!
Den skulle förresten blitt gjord tidigare, men när jag tinat den så upptäckte jag att den ju inte alls var färdigkokt och bara att griljeras, utan att det var välldans mycket mer jobb med den innan den var ätbar.. Vart så in i helvette trött då, så det blidde ingen skinka till jul.

Ikväll tog jag iallafall reda på hur man gör för att få den klar och sedan var det bara att köra, våga och vinn! Den blir väl klar runt kl 2 inatt.. Gott midnight-snack.

Idag har vi tagit två längre promenader med Hemi, killen är baskimej inte så liten längre.. Han växer helt galet fort! När vi hämtade honom var han ju bara en liten skrutt, nu är han i stort sett dubbelt så stor.. Huh. Han hoppar runt och fjönsar sig i varenda snövall han ser, dyker ner med nosen och sedan upp igen med hela ansiktet fullt av snö.. Han är sååå söt!

Jeanette tittade förbi idag också, kaffe och snick-snack stog på menyn. Alltid lika mysigt att träffas!

Nu måste jag ut och kolla skinkan, det luktar hur gott som helst här hemma!
Pusshejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0