OVK

Tidig morgon, igen.. Kände mig faktiskt liite bättre igår så jag hoppades på att få sova lite längre idag, men icke.. Halv 6 var jag uppe och hosta. Whoho! Aja, ska inte gnälla mer nu.. Men frisk luft har ju uppenbarligen inte hjälpt, så jag får väl supa bort baskiluskerna då!

Spelade ingen roll om jag hade sovit den här morgonen förresten, det plingade på dörren kl 8 och då var det OVK som gällde.
- OVK?! Vadfan är det undrar ni?
Joo, det fick jag reda på igår kväll när våran jävl.. host, vaktmästare, kom förbi vid halv 21 tiden och ville dubbelkollla att vi visste att det var OVK idag.
OVK?, frågade jag, varpå han klämmer ur sig ett av sina %&/#¤ hån-fniss och säger: Ja, ni fick lapp i brevlådan för en månad sen.. ObligatoriskVentilationsKontroll.
- Jaha, är det så det heter, jaja.. Hmm..

Alltså, det är ju logiskt att han kallar det för OVK, hade jag varit i ventilations branschen så hade jag säkert förstått vad han pratade om. Men jag kan inte sånt, och jag är inte intresserad av att lära mig heller (förrens jag vet att jag kommer ha nytta av det), så att komma med sina förbannade fnysningar och leka besserwisser i MITT HUS har han fan inget för!
Nästa gång han klämmer ur sig något om ventiler eller torktumlarfilter så slår jag till honom.. Eller så säger jag till honom. Får se vilket humör jag är på.

Förresten så har han säkert hittat på den där jävla OVK benämningen själv.
Gubbe.

Nu ska jag dricka kaffe och försöka vända denna skitmorgon till den bästa!
Pusshejs med er!


Kommentarer
Postat av: OVK

Hahaha stackare, kan berätta att många stör sig på oss när vi kommer och ska undersöka ventilationen. :)

2010-12-18 @ 13:41:12
URL: http://ovkbesiktning.com
Postat av: Mangan

Haha, äntligen vet jag vad f#n OVK betyder, tack!! Att man ska behöva Googla och hamna på nån privatpersons blogg för att få reda på det alltså... såg en platsannons som sökte OVK-tekniker, men inte ett ord om vad fasen det överhuvudtaget handlar om... :)

2013-10-15 @ 12:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0