Back on track..

Alla som har internet i sin lägenhet räcker upp en hand!
(viftar som en tok)
Äääääänkliieeen!

Sådärja, som min titel så fint sade det så är jag nu alltså back on track..
Har nu fri tillgång till internet, at all times, och som tidigare lovat så ska jag alltså sätta igång med bloggandet igen.
Whoho..? Ja, kanske för någon.

Dagen började fruktansvärt segt, jag gick runt som i en bubbla och tänkte för mig själv: Hur faen ska jag orka vara här en hel dag?
En kund "drabbade" mig, och min bubbla fylldes av irritation.. Så jävla onödigt, men samtidigt.. vad hade jag förväntat mig? (haha)
Efter inte allt för lång tid, däremot, så sprack min lilla bubbla. Jag fylldes av en såndär mys-glädje i hela kroppen och det satt i resten av tiden i plåtboxen.. Fruktansvärt skönt!
Den lilla guldplutten som spräckte min bubbla vet jag inte namnet på, tyvärr, men det var en liten flicka som hade gått lite vilse i boxen och ville ha hjälp att hitta sin pappa.
Jag gick runt med henne och letade, frågade lite fint: Hur ser han ut då?
- Vet inte, svarade hon.
- Okej, är han lång? Frågade jag, inte för att jag trodde att svaret skulle hjälpa mig speciellt mycket att finna pappan (få människor är ju sååå långa att de sticker ut från mängden..), utan mer för att prata med flickan så att hon inte skulle vara rädd.
Vi gick runt en sväng, utan några resultat.. Så jag frågade henne om vi inte skulle ta och ropa på hennes pappa istället.
- Jo, svarade hon.
- Vad heter han då?
- Pappa.
Var inte så värst mycket till hjälp, men ojoj så sött det lät!

Vi hittade föräldrarna efter en liten stund, och de tackade för hjälpen (typ..)
Varför denna lilla tripp runt boxen med flickan gjorde mig så glad vet jag egentligen inte.. Men det kändes bra.

Hursomhaver, dagen gick och efter jobbet så tog jag mig raka vägen hem till mami.
Snackade lite skit, drack en skvätt kaffe och efter det tog vi oss hem till mig och pillade med datorn.. Som ni säkert förstår lyckades pillandet jävligt bra.. För här sitter jag ju, uppkopplad och allt!

Min lägenhet är nu hel-färdig, och jag är nog mer nöjd är vad jag förstår själv.
Knäppt det lät, men så kan det bli ibland. Jag förstår iallafall vad jag menar.

Nej, nu ska jag sätta igång lite te, se på filmen som just börjat på Kanal 8 (En kvinnas doft, sägs vara bra.. återstår att se) och sedan bara ta det lugnt.
Kommer självklart att vara uppkopplad hela tiden, och säkerligen slänga in ett inlägg innan sussdags.
Så vi hörs senare! och förresten.. Välkomna tillbaka!

Pusshejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0