When will those clouds all disappear..

Det blev som planerat en riktig brak-mys-frulle hemma hos Mami imorse.
Går inte att misslyckas, alltid lika underbart.

När det var avdukat och klart så satte vi på en film, det fick bli Juryn idag.
En stark film.. Svart vs. vitt.
Helt sjukt, att jag har sett den filmen så många gånger, och ändå lyckas bli lika arg varje gång.
Tänk att det verkligen har varit så! Känns så overkligt.

Och en av de många saker jag stör mig på är att "båda sidorna" vänder sig till Gud och anser att han står bakom dem.
Frågan jag ställer mig är ju då.. Är det samma Gud de pratar om..?
Det är ju samma "namn" de använder, Gud..?
Varför tror inte alla religioner på samma?
Antas det kanske att det sitter fler gubbar däruppe och styr?
Och när jag ändå är igång.. Vem är det som bestämt att Gud skulle vara en man?!
Det där kan jag göra mig själv tokig på!

Andas, för tusan. Andas!

Sitter här med en ansiktsmask och kan knappt röra på ansiktet..
Ska det vara så? Haha, jag vet inte.
Det luktar gott iaf!

Lite te nu tror jag.
Hörs senare,
Pusshej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0