Treat me nice, treat me good..

Kan inte påstå att jag var speciellt upplagd för fest igår.
Eller ja, jag ville festa.. Träffa folk, göra något annat än att sitta hemma i soffan och dega..
men jag hade ingen lust att dricka.. Känt så nångång?
Hur som helst, fest blev det iallafall.
Och det visade sig bli en helt okej kväll.

Träffade en massa nytt folk, aldrig fel!
Fick även höra att ett av mina halsband som jag har på mig, är en religös symbol..
Står för nån natur religion, där andar och sånt spelar stor roll.

Lite lustigt att just religion kom på tal, med tanke på mitt inlägg igår.
Självklart visste jag inte att stjärnan jag har runt halsen var en religös symbol, jag har den för att jag tycker att den är snygg.
Thats it.
Jag är så mycke emot religion och allt som har med religon att göra som man kan bli tror jag..
Ateist? Om du vill sätta en etikett, så visst.. Då är jag väl det då.

Och eftersom att jag tycker att hela grejen med att män får högre lön än kvinnor är helt sjuk, så är jag väl feminist också.
Lika lön för lika arbete, tycker jag.
Givetvis ska erfarenhet, utbildning och kompetens spela roll när det gäller löner..
Men inte könet.
Så det här med att vi ska få en skylt, en Fru Gårman, för att det ska vara mer rättvist.. (?)
Ja, det tycker jag bara är fjantigt.. Det är ingen seger, lägg energin där den behövs istället.
Herr Gårman är en ordvits, let it go!

Nu ska jag återgå till min myskväll med Myri.
Hörs senare, pusshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0