Stupid is as stupid does..

Dagen rullade på i vanlig ordning..
Tills jag fick berättat för mig att det i höstas var en äldre karl som hade skrivit ett inlägg, i någon tidning någonstans, om en ljus tjej på Ö&B som liknade Amanda Jensen.
Han hade varit och handlat och frågat något om.. hm, krossade tomater(?), och tjejen han pratade med var inte otrevlig på något sätt, men hon hade tydligen inte förstått vad han pratade om. Hon var puckad, alltså.

Fick senare reda på att inlägget låg ute på internet, och jag har letat men jag kan inte hitta det.

Är ju inte säker på om det är mig gubben menar, men av de ljusa tjejerna på jobbet så måste jag väl, trots att det tar emot, inse att det är jag som är mest lik Amanda Jensen..
- Tack?!

Min fråga, lille man, lyder som följer: Varför inte säga något direkt till mig?
Eller har du helt enkelt inte stake nog att stå för vad du tycker helt öppet?
Eeeeller, ligger det kanske mer heder i att skriva ut ett inlägg på sin internet-sida, utan personens vetskap och utan några som helst möjligheter för personen att försvara sig?
Är det ballt, som 65 åring? Är det ballt ens om man är 14?
- Svar nej.

Kanske är det dags att de äldre i våran lilla stad (och i övriga Sverige med för den delen..) slutar sura, höjer sina röster och talar ur skägget istället!
Det är inte mitt fel att ni är gamlal!
Sluta vara så jävla bittra.
Tack!


Nu ska jag äta god middag med Maddi & Falli.
Varva neeer, varna ner... Hu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0