Once, there was this girl who..

Stog förresten och plockade upp ljus idag, då kom en flicka i 4-5 års åldern fram till mig och ville hjälpa till.
Hon pratade oavbrutet, stannade sedan upp en sekund, tittade på mig och sa:
- Får jag komma hem till dig?
Jag försökte säga lite snyggt att hon kanske kunde komma ut hit (till jobbet) och hälsa på mig en annan gång istället.
Men nej, det ville hon inte. Hon skulle hem till mig, så vare bara.
Sen bad hon sin mamma gå och hämta hennes bilstol för att hon skulle följa med mig hem.

Söt liten tös måste jag säga! Det lyfte en i övrigt väldigt seg arbetsdag.

En till räkmacka? Hmm.
Mja, vore gott.


Och nej, flickan följde inte med mig hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0